“Maatwerk gedreven door u.”

Doordat elk individu verschillende interesses en behoeften heeft op zowel fysiek, mentaal en sociaal vlak, bied ik trainingsbegeleiding op maat aan. Ook binnen een groep begeleid ik het individu zodat die tot optimale prestaties kan komen met de kleinste kans op overbelasting. Bij mijn begeleiding hoort impliciet dat ik u leer hoe met training om te gaan zodat u steeds zelfstandiger wordt in het sturen van belasting en belastbaarheid.

Hulpvraag
Als u een vraag heeft die past binnen het rijtje van de homepage, dan bent u bij mij aan het juiste adres. Mocht u hier nog over twijfelen, dan kunt u telefonisch of via mail contact met mij opnemen om te bespreken of uw hulpvraag binnen mijn begeleidingsmogelijkheden ligt.

Los consult
Als u alleen wat korte vragen heeft over uw conditie of over hoe u het beste kunt trainen, dan kunt u langskomen voor een los consult.

img_0133-1

Trainingsadvies
Wilt een uitgebreid trainingsplan, dan is hiervoor een intake nodig en zo mogelijk een inspanningstest bij een sportarts. De intake vragenlijst maak ik op maat nadat uw sportieve doel en bijbehorende hulpvraag bekend zijn. In de intake vragenlijst zal ik u vragen welke ervaringen u heeft op sportief gebied, wat u nu kunt en doet qua gezondheid en conditie, wat uw doel is en welke mogelijkheden er zijn. Ook kan ik u vragen om een aantal weken een logboek bij te houden zodat ik hier nog meer inzicht in krijg.

Op basis van de intake en de inspanningstest zal ik een taakanalyse maken van uw sportieve doel en waar u nu staat. Het gat dat overbrugt moet worden zal zichtbaar worden. De analyse maakt duidelijk welke trainingsdoelen gehaald moeten worden voor het sportieve doel. Tot slot geef ik een trainingsadvies over wat er nodig is om die doelen te behalen. Dit bevat advies over planning van trainingen, dosering van trainingen, typen trainingen als kracht, coördinatie en tactiek, maar ook kleding, voeding en materiaal.

img_0249-1

Trainingsschema
Het trainingsplan is echter nog geen trainingsschema. In een schema geeft u aan wanneer u kunt trainen en zal ik aangeven wat u per dag moet doen om uw doelen te bereiken. Omdat trainen een balans is tussen belasting en belastbaarheid moet u een logboek bijhouden. Dit zorgt ervoor dat ik online kan bijsturen voor de juiste belasting bij uw belastbaarheid. Soms maak ik gebruik van apps die uw activiteit monitoren om te zien hoe een training verloopt. Tevens zal ik u minimaal 1 training begeleiden om te zien hoe u beweegt.

Schermafbeelding 2016-05-23 om 08.59.11

Betrokkenheid
Ik sta voor kwaliteit en betrokkenheid zodat u houvast heeft bij het bereiken van uw sportieve doel. Ik ben dan ook altijd bereikbaar voor vragen. Heeft u zin in een extra training, maar weet u niet of het verstandig is, dan ben ik bereikbaar. Twijfelt u of u er goed aan doet om te trainen, dan kunt u mij dat vragen.

Het trainingsschema en logboek zullen online opgeslagen worden zodat ik met u mee kan kijken en feedback kan geven op wat u doet. Als ik zie dat u meer of minder belastbaar bent, pas ik online het schema aan. Het logboek vult u in via een gepersonaliseerd online formulier welke beschikbaar is via elke web-browser op computer en telefoon.

img_0104-1

Training
Wilt u dat ik maandelijks een training met u mee doe voor aanwijzingen en feedback, dan is dat mogelijk. Voor krachttraining is dat zelfs noodzakelijk. Ook geef ik techniektraining voor schaatsers.

Sportmassage
Heeft u last van stijve spieren, dan kan ik u behandelen middels sportmassage. Dit kan net de ontspanning bieden waardoor u beter kunt bewegen en presteren.

img_0114-1