“Maatwerk gedreven door jou.”

Doordat elk individu verschillende interesses en behoeften heeft op zowel fysiek, mentaal en sociaal vlak, bied ik trainingsbegeleiding op maat aan. Ook binnen een groep begeleid ik het individu zodat die tot optimale prestaties kan komen met de kleinste kans op overbelasting. Bij mijn begeleiding hoort impliciet dat ik je leer hoe met training om te gaan zodat je steeds zelfstandiger wordt in het sturen van belasting en belastbaarheid.

Hulpvraag
Als je een vraag hebt die past binnen het rijtje van de homepage, dan bent je bij mij aan het juiste adres. Mocht je hier nog over twijfelen, dan kun je telefonisch of via mail contact met mij opnemen om te bespreken of jouw hulpvraag binnen mijn begeleidingsmogelijkheden ligt.

Los consult
Als je alleen wat korte vragen hebt over jouw conditie of over hoe je het beste kunt trainen, dan kan je ook langskomen of bellen voor een los consult.

img_0133-1

Trainingsadvies
Wilt je een uitgebreid trainingsplan, dan is hiervoor een intake nodig en zo mogelijk een inspanningstest bij een sportarts. De intake vragenlijst maak ik op maat nadat jouw sportieve doel en bijbehorende hulpvraag bekend zijn. In de intake vragenlijst zal ik je vragen welke ervaringen je hebt op sportief gebied, wat je nu kunt en doet qua gezondheid en conditie, wat jouw doel is en welke mogelijkheden er zijn. Ook kan ik je vragen om een aantal weken een logboek bij te houden zodat ik hier nog meer inzicht in krijg.

Op basis van de intake en de inspanningstest zal ik een taakanalyse maken van jouw sportieve doel en waar je nu staat. Het gat dat overbrugd moet worden zal zichtbaar worden. De analyse maakt duidelijk welke trainingsdoelen gehaald moeten worden voor het sportieve doel. Tot slot geef ik een trainingsadvies over wat er nodig is om die doelen te behalen. Dit bevat advies over planning van trainingen, dosering van trainingen, typen trainingen als kracht, coördinatie en tactiek, maar ook kleding, voeding en materiaal.

img_0249-1

Trainingsschema
Het trainingsplan is echter nog geen trainingsschema. In een schema geef je aan wanneer je kunt trainen en zal ik aangeven wat je per dag moet doen om jouw doelen te bereiken. Omdat trainen een balans is tussen belasting en belastbaarheid moet je een logboek bijhouden. Ik maak hiervoor gebruik van HRV4training Pro. Dit zorgt ervoor dat ik online kan bijsturen voor de juiste belasting bij jouw belastbaarheid. Soms maak ik gebruik van apps die jouw activiteit monitoren om te zien hoe een training verloopt, zoals Strava.

hrv4t_iPhone

Betrokkenheid
Ik sta voor kwaliteit en betrokkenheid zodat je houvast hebt bij het bereiken van jouw sportieve doel. Ik ben dan ook veel bereikbaar voor vragen. Heb je zin in een extra training, maar weet je niet of het verstandig is, dan ben ik bereikbaar. Twijfelt je of je er goed aan doet om te trainen, dan kunt je mij dat vragen.

Het trainingsschema en logboek zullen online beschikbaar zijn zodat ik met je mee kan kijken en feedback kan geven op wat je doet. Als ik zie dat je meer of minder belastbaar bent, pas ik online het schema aan. Het logboek vul je in via de app van HRV4training.

img_0104-1

Training
Wil je dat ik periodiek een training met je mee doe voor aanwijzingen en feedback, dan is dat mogelijk. Voor krachttraining is dat zelfs noodzakelijk. Ook geef ik techniektraining voor schaatsers.

Sportmassage
Heb je last van stijve spieren, dan kan ik je behandelen middels sportmassage. Dit kan net de ontspanning bieden waardoor je beter kunt bewegen en presteren.

img_0114-1