Recensies

Ed de Vries
Doel: Alternatieve elfstedentocht, 200km schaatsen op de Weissensee
Mijn doelstelling was helder op 01 november 2015: eind januari 2016 de 200 km op de Weissensee te Oostenrijk volbrengen. Als goede schaatser maar met een sport sabbatical van 1,5 jaar achter de rug een pittige uitdaging. Mijn centrale vraag luidde; hoe pak ik dit op een verantwoorde wijze aan? Ik kwam telefonisch in contact met Jolanda, zij luisterde goed naar mijn verhaal, doelstelling, mogelijkheden en onmogelijkheden van mijn kant en liet blijken: jouw doelstelling is haalbaar! Jolanda onderbouwde haar werkwijze en aanpak en de samenwerking was een feit. In de trainingsperiode tot aan de Weissensee 2016 heb ik Jolanda ervaren als een uiterst kundige en professionele coach waarbij het belang van de sporter voorop staat! Een perfect uitgebalanceerd trainingsschema met als onderdelen, krachttraining, schaatsen en taxc’en heeft mij veel en ver gebracht! Als sporter wordt je zo enthousiast in de samenwerking met Jolanda dat ik voor 2016 nieuwe doelen heb gesteld waarbij ik wederom gecoacht wordt door Jolanda. Inmiddels vertel ik mijn verhaal aan een ieder die met grote sportprestaties bezig is en adviseer ik: neem eens contact op met Jolanda, je wordt op je specifieke sportonderdeel beter en sterker, zowel mentaal als lichamelijk! Jolanda, ontzettend bedankt voor de professionele en plezierige samenwerking tot op heden! Culemborg, 27 maart 2016, contact 06-43101314

Bianca Kingma
Doel: Marathon van Rotterdam onder de 4 uur lopen.
Op 10 april moest het gebeuren, de marathon onder de 4 uur. Met een sporttest op zak ben ik op zoek gegaan naar iemand die me kon begeleiden en ben ik bij Jolanda uitgekomen. In een uitgebreid gesprek heeft ze van alles uitgevraagd. Doel, belastbaarheid etc. kwamen allemaal aan bod. Op basis van dit gesprek en mijn sporttest gegevens heeft ze een uitgebreid sportadvies geschreven. Op basis hiervan kreeg ik een trainingslogboek. In dit logboek hield ik bij hoe het ging (training, ochtendpols etc.). Maandelijks kreeg ik van Jolanda (ook op basis van mijn logboek) een op mij toegesneden trainingsschema. Fysiek maakte ik snel progressie en liep wedstrijden en loopjes steeds makkelijker en sneller. Het leuke aan de begeleiding, naast het hele fijne schema, waren ook de berichtjes voor een wedstrijd, sparren over evt. alternatieve trainingen en de oprechte interesse van Jolanda. Op 10 april heb ik de marathon gelopen in 3.58! Ik was echt superblij met de begeleiding van Jolanda en zou het zeker aanraden!

Jacobien
Doel: Elke week 5x lekker sporten
Ik heb altijd fanatiek gesport maar had veel last van blessures. Ik zat in een terugkerend patroon van fanatiek opbouwen totdat ik weer gestopt werd door een blessure. Het resultaat was dat ik nooit zo veel kon sporten als waar ik behoefte aan had. Het was heel frustrerend dat ik steeds weer niet lekker door kon sporten vanwege de blessures. Jolanda helpt mij bij het zoeken naar een juiste balans. Na een paar weken “puzzelen” naar het juiste evenwicht ben ik, sinds dat Jolanda mijn trainingsschema maakt, blessure vrij. Ongelofelijk! Wat ben ik daar blij mee! Daarnaast behaal ik sportdoelen die ik nog nooit eerder behaald heb. Ik ben enorm blij met dit resultaat. Jolanda heeft mij geleerd een effectieve afwisseling te brengen in de soorten training en ze houdt rekening met wat ik leuk vind. Daarnaast is ze altijd bereikbaar om tussendoor het schema bij te stellen als geplande trainingen onverwachts even niet passen in mijn drukke leven. Ik raad Jolanda meer dan van harte aan! Ook voor de amateur sporters zoals ik die prettig, gezond, haalbaar en toch ook grensverleggend willen sporten.